FLOWRUNNING

Lichter lopen lichter leven

FLOWRUNNING

LOPEN MET HART EN ZIEL

Door de jaren heen heeft Jan de wilde met zijn ervaring als wedstrijdatleet en coach en de vele opleidingen en cursussen die hij heeft gevolgd een eigen trainingsmethode genaamd FlowRunning ontwikkeld.

FlowRunning is lopen zoals het bedoeld is. Lopen op jouw gevoel in een tempo wat fijn aanvoelt. Bewust lopen in het moment (nu), genieten van de omgeving met een goede ademhaling en focus. Dan kun je de Flow ervaren!!

Aanmelden

Wat is Flow?

Als de fysieke inspanning en de juiste mindset in harmonie met elkaar zijn ontstaat er een gevoel dat alles vanzelf lijkt te gaan, dit noemen we Flow. Flow is een optimale staat van het bewustzijn waarin men zich het best voelt en daardoor optimaal kan presteren. Je gaat volledig op in een activiteit denkt niet aan het verleden of aan de toekomst, je bent helemaal in het hier en nu, kortom je voelt de totale aanwezigheid en een volledig bewustzijn.
Om tijdens een training of wedstrijd optimaal te kunnen presteren en genieten is het belangrijk dat de intensiteit en de ademhaling in balans zijn (hier en nu). Hierdoor krijg je het gevoel dat alles bijna vanzelf lijkt te gaat en kun je blijven lopen zolang je zou willen. Zelf heb ik vaak deze momenten mogen ervaren tijdens de trainingen en wedstrijden die ik heb gelopen.

DRIE PIJLERS

FlowRunnnig bestaat uit drie belangrijke pijlers;

Combinatie van fysiek en mentaal

Tijdens de workshops van Flowrunning wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de fysieke trainingen en de juiste mindset en vooral hoe deze perfect met elkaar te combineren zijn.

Fysieke training

Looptechniek(o.a. Chi running)— verschillende trainingsvormen zoals duurlopen, fartlek, zone 1-5, HIIT training, 80-20 methode, interval, climaxloop, heuveltraining, piramideloop en op gevoel lopen met en zonder hartslagmeter. Tijdens al deze trainingsvormen passen we de Methode Beter Ademen toe.

Juiste mindset

De rode draad hierbij is de Methode Beter Ademen. Hoe bewuster je kunt blijven ademen hoe relaxter je bent, hoe meer energie je hebt en hoe vaker je in Flow komt. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan hoe je het beste kunt visualiseren en focussen.

Cursusduur

FlowRunning bestaat uit 4 trainingen van ongeveer 1,5-2 uur in een rustgevende omgeving. De kosten bedragen €95,- p.p.

MEER INFORMATIE OF AANMELDEN

LAAT JE GEGEVENS ACHTER