Sport ademcoach

door Jan de Wilde

JAN ALS SPORT ADEMCOACH

Wil jij je techniek verbeteren door (nog) lichter en efficiënter te lopen, meer weten over de verschillende toe te passen trainingen en ademhaling, individuele begeleiding naar een bepaald doel, of is het lastig jezelf te motiveren en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Dan zijn de personaltrainingen van ProRunning echt iets voor jou!

Als sport ademcoach is het ook mijn doel om mensen meer ontspanning en rust te laten ervaren en ze fysiek en mentaal sterker te maken. Ik ben er namelijk vast van overtuigd dat, wanneer je werkt aan deze punten, je het leven gaat leiden dat bij je past en lichter en vrijer gaat leven. Een leven waarin jij je goed voelt en meer energie, passie, focus, ontspannen, rust en plezier ervaart.

Veel sporters hebben een adempatroon dat niet vóór hun, maar tegen hen werkt. Het kan zijn dat je als er vermoeidheid optreedt te snel, te hoog of te oppervlakkig gaat ademen. Dit zorgt ervoor dat jij ongemakken ondervindt zoals; meer vermoeidheid, niet meer kunnen focussen, weinig energie enz. maar dat is helemaal niet nodig.

Tijdens de sport ademcoaching ga ik met je aan de slag om jou tijdens je favoriet sport optimaal gebruik gaat maken van je totale longcapaciteit, je meer energie krijgt, kan ontspannen en optimaal kan focussen waar en wanneer jij dat wil. Ik ga samen met jou aan de slag om je weer natuurlijk te laten ademen. Optimaal van jouw sport te gaan genieten en je talenten maximaal gaat benutten. Je gaat weer ademen zoals het bedoeld is.

Aanmelden

Methode Beter Ademen voor sporters

Een van de makkelijkste manieren om direct je sportprestatie te verbeteren tijdens een training of wedstrijd is het uitvoeren van ademhalingsoefeningen. Steeds meer topsporters, amateurs en recreanten zie je tijdens trainingen en wedstrijden even een moment pakken om bewust te ademen. Het klinkt zo simpel bewust ademen, maar er komt meer bij kijken dan je denkt. Tijdens de uitademing wordt het parasympatisch zenuwstelsel geactiveerd, dat staat voor ontspanning, herstellen, focus en afvalstoffen opruimen. Tijdens het uitademen ontstaat de gasuitwisseling tussen zuurstof(O2) en koolzuurgas (CO2) waardoor de zuurstof uit bloed in je cellen en weefsel opgenomen wordt en dat is voor sporters heel belangrijk. Als je de uitademing dus gaat verlengen dan heb je ook veel langer profijt van al deze voordelen.

“Talent bepaald wat je kan bereiken, inzet of je het bereikt”

Ademen voor het sporten

Voor het sporten is het belangrijk dat de negatieve stress uit je lichaam is, je fysiek en mentaal ontspannen bent en dat je er vol energie en met plezier aan kan gaan beginnen. Een juiste focus en een lichaam dat staat te popelen om in beweging te komen.

Ademen tijdens het sporten

Tijdens duursporten zoals hardlopen, fietsen, schaatsen, roeien enz. kun je Beter Ademen tijdens het sporten altijd blijven toepassen, de kans is groot dat je dan snel in de Flow komt.

Bij balsporten zoals voetbal, tennis, hockey, golf enz. kun je Beter Ademen toepassen tijdens het sporten of als de wedstrijd even stil ligt, maar vooral ook bij b.v. het voetbal voor een penalty, een vrijetrap of in de rust.

Bij tennis voor een service, matchpoint of na een set.

Bij hockey in de rust, voor een strafcorner of als je even niet bij het spel betrokken bent.

Ademen na het sporten

Als sporter wil je na een training of wedstrijd zo snel mogelijk herstellen zodat je je weer snel energiek en topfit voelt en voor de professionele en fanatiek sporters om weer de volgende training te kunnen gaan doen.

Naast de juiste voeding en massage is Beter Ademen een nog snellere manier te herstellen.

Als ik soms wat te veel heb gesport kan ik bij een verkeerde beweging of s nachts wel eens kramp krijgen. Maar als ik na het sporten 10 tot 20 min. Beter Ademen heb toegepast heb ik nog nooit kramp gehad, dat zegt genoeg van de magische werking van deze methode.

De cursus

Om de techniek goed aan te leren bestaat het traject uit 6-wekelijkse trainingen van 60-75 min. In de eerste 4 trainingen leer je techniek van het Beter Ademen. Daarna gaan we in 2 trainingen de ademtechniek tijdens jou favoriete sport in de praktijk uitvoeren. Ik bied je verschillende mogelijkheden om het traject te doorlopen. Zo kan je ervoor kiezen om de sessies 1 op 1 te doen. In een klein groepje van maximaal 3-4 personen.

Kosten:

  • 1 op 1 sessies (6 trainingen) €135,-
  • Klein groepje 3-4 personen (6 trainingen) €115,-

Is Beter Ademen tijdens sporten iets voor jou of heb je nog vragen?
Stuur me een berichtje.
Jan de Wilde jan@prorunning.nl
06-55854227

“Als je minder denkt kun je meer dan je dacht”

MEER INFORMATIE OF AANMELDEN

LAAT JE GEGEVENS ACHTER